Fortsättning på en tråkig dag.

Ah, alltså nu har jag kommit hem efter att mamma och pappa tvingade mej att följa med till bowling med mina kusiner. Det gick sådär på bowling men det var iallafall roligt. Jag, Emma och Johan spelade i samma lag , Chrille, Johan och Erika i ett, och mamma, pappa och anna-karin i ett annat. Jag tror inte att vårt vann, men vi fick inte veta platserna för deras skrivare funkade inte eller något sådant. Sen gick vi lite längre upp, där finns en resturang som vi hade bokat bord på. Så satt vi där och åt och pratade ett tag. Tills nu då, när vi åkte hem. Ikväll blir det en lugn osocial kväll för jag är så trött och så arg och mår bara allmänt dåligt. Jag är sur på allt och alla och inget är bra. Jag hatar den känslan, specielt när Oskar inte kan vara här och sätta stop för den. Han brukar liksom alltid kunna göra allt bättre men nu kan han inte det, oh va jag saknar honom. Mitt dåliga humör bror nog lite också på att jag är ganska lack på mamma och pappa. Dom är så himla jobbiga och jag förstår mej inte på dem alls. Dom kan bara springa iväg någonstans. Men nu orkar jag inte skriva mer. Kisses, §

Tråkig lördag.

Idag åkte Oskar till Idre vid klockan åtta på morgonen. Uh va tråkiga dagarna kommer blir utan honom, men jag har ju lovat att ringa varje dag så överleva ska jag nog göra. Eller jag vet föresten inte om jag överlever den här otroligt tråkiga dag, har absolut inget att göra. Bara sitta vid datan och nörda, och smsa med oskar såklart! Skulle egentligen blonderat håret idag men gjorde mig osams med kära mor så det blir inget av det idag iallafall, förhoppningsvis blir jag av med den här fula utväxten snart. Orkar inte ha kvar den mera, ucsh. Men håller på att ladda ner lite Beck filmer nu så det får väl bli en film dag. Imorgon är det fotbolls cup med vårt lag för sista gången innan vi ska slås ihop med sbk, lite sorgligt men det blir nog bra. Sen har äntligen Matilda kommit hem igen, hon har vart borta alldeles för länge! Så vi ska träffas på måndag och hittta på något. Kul kul! Nu ska jag gå och välja kläder och fixa smink och hår. Ser hemsk ut just nu. Vi hörs! Kisses, §

Juldagen

Hej blogg, förlåt för minna sena inlägg och få uppdateringar men har haft så otroligt mycket att göra under jul dagarna att jag helt enkelt inte har hunnit. Hoppas det inte varit allt för jobbigt ;) . Men idag vaknade jag typ vid klockan tio. Då gick jag och fixade kläder,sminket och håret. Sen åkte jag till Oskar, vi pratade och såg på tv. Han åker till idre på lördag så jag är lite nere, men mys var det ändå. Sen vid klockan halv två åkte jag hem till mej och då kom farbror och skjutsa in oss till farmor. Vi är nämligen alltid hos farmor på juldagen och med mamma's släkt på julafton. Hemma hos farmor träffade jag stor kusinerna Emelie och Robin och små kusinerna Texas och Cindy. Vi käkade, spelade spel och  såg på bonde söker fru. Och självklart massa lek med dom små kusinerna. Och nu har jag alltså kommit hem från farmor. Robin hängde på oss hem och han ska sova här ikväll. Och imorgon ska jag träffa Oskar sötnos, måste ta vara på tiden innan han åker. Nu tycker min kusin att jag är tråkig, så bäst att jag avslutar inlägget, jag lovar ska bli bättre. Kisses, §

.




24 december - Julafton's kväll

Hej julafton. Då var dom jobbiga 24 dagarna över och nu är det julafton. Haha och imorse kännde jag mej som en liten sex åring som bara ville riva upp alla paket och se vad som fanns där inne, men det kunde jag förstås inte göra. Hihi.  Men jag fick iallafall massa kläder och en digitalkamera med 10 mega pixlar, dö fin är den alltså. Vi skulle ha jul hemma hos oss idag så vi har fått fixa och städa massor innan släkten skulle komma, och nu är dom här. Har vart här i några timmar nu. Av släkten fick jag också massa kläder och prestentkort, mycket bra mycket bra! Men nu ska jag gå till mina mupp kusiner. Christmas Kisses, §

23 december - Inget att göra.

Hej igen söta blogg, jag har aboslut inget att göra. Det vissade sig att Julia inte kunde sen, så nu har jag inget att göra förutom att hjälpa mamma att jul städa och laga mat, inte så jätte kul precis. Nog pratat om det, jag kan bara inte fatta att det är julafton imogon! Det känns som det är vår, inte än enda snöflinga och inte heller några tecken på att det kommer bli snö heller för den delen. Men på något sett så är det jul ändå, och jag har köpt världens bästa presenter till min familj. Min syster läser min blogg så hennes vågar jag inte skriva, men jag kan berätta om mamma och pappas. Pappa fick en bok om västindien (han är helt galen i västindien) och mamma fick ett jätte fint läppglans som säkert passar henne perfekt! Men vad får jag då? Haha jag är jätte nyfiken, men i vårat hus är det omöjligt att smygkika lite på pakten under granen. Vi har nämligen en tomte som börjar sjunga ''merry christmas'' om man kommer för nära, haha tomten är iallafall jätte söt men ibland önska man att den kunde hålla sig tyst ett litet tag, men icke. Åh, nu sken min dag upp lite! Mamma kommer in som en ängel och säger att vi får äta pizza till lunch idag, hahah. Underbart ju. Så nu måste jag dra mej.  dan före dan. Kisses, §

xd


23 december - Idag är det Matildas dag, och imorgon julafton!

Godmorgen i solljuset! Idag vaknade jag runt klockan 10, konstigt. För jag somnade inte försen klockan tre eller något igår, men som vanligt vaknar jag ändå alldeles för tidigt. Nu är det slut på jullov för min del, mamma har tagit ledigt och ska vara hemma fram till den 5 januari. Jag får panik på det, jag älskar att vara ensam hemma. Okej lite om min dag, först ska jag nog gå och äta frukost, sen fixa mej och sen ringer bästa Julia och så kanske vi ska ses. Låter ganska bra eller hur? :) Men nu ska ja dra mej. Goodmoring kisses, §

22 december - Oskar's dag!

Hej, extremt ledsen för det sena inlägget men bättre sent än aldrig, inte sant? Min dag har iallafall varit toppen! Jag vaknade förvåningsvis väldigt sent, halv 11 typ. Av att min lilla 13-års pojke ringde och undra när vi skulle träffas, och efter någon timme så var han här. Jag hade fixat med tårta och hans favorit bakelse, hihi gott! Sen när vi fikat klart så skulle vi byta presenter, (Jag skulle få min julklapp nu istället, det blev bäst så) han fick en lylen scott peke av mej, ursäkta min stavning och jag fick ett halsband, och ett par örhängen i äkta silver i en söt liten ask. Sen bara myste vi runt tills klockan blev halv 4, då tog jag, Oskar, Lisa och Emma bussen till Otten, vi skulle spela bowling. Det skulle egentligen bara vara jag och Oskar som spelade men det är ju mycket roligare att köra 4 stycken. Så det blev alltså Jag och Oskar mot Lisa och Emma. Jag och Oskar vann stort kan jag lova! Vi var fett bäst! Sen drog alla hem till sig, förutom jag och Emma då. Vi skulle tyvär till samma hus, hahahahaha. Vid klockan sju sen var det möte med mitt fotbolls lag, vi skulle prata om framtiden eller vad man säger. Vi ska ju som jag tidigare berättat slå ihop med ett nytt lag, så nu blir vi alltså 40 stycker, blir ganska hårt nu men det får man leva med! Och så lite om ikväll, jag antar att det blir en lugn hemma kväll med massor med filmer och massor med mys framför datan och tv:n. Kanske ostbågar också? Haha, jag är fett tjock. Men nu har jag inte mycket mer att säga så jag avslutar det hära inlägget, med dan före dan, före doppare dan! :D Kisses, §

21 december - nu är det nära!

Godmorgen eller godmiddag. Eller vad man säger när klockan närmare sig elva. Idag gick jag upp vid klockan halv åtta för att Malin skulle komma och hämta mej fem över, vi har ju tidiga träningar varje söndag, ucsh det är så jobbigt men det brukar bli ganska roligt efter ett tag. Idag fick vi träna lite mera med förra saltängen som heter lindö svart nu, och det var bara roligt! Vi ska slå ihop våra lag och det kommer nog bli jätte bra. Idag är en jätte lång och skön dag, för att jag ska bara ligga och slappa, glo på film och hålla på lite med datan. Det ska bli jätte skönt att bara ta det lugnt för omväxlingsskull. Ladda batterierna tills imorgon också, då blir det fira oskarälsklings tretton års dag. Vi har massor inplanerat så jag kan lova att det kommer bli en klockren dag! Nu måste jag gå och ta en dusch och fixa håret och så. Ha en bra dag!  Kisses, §


20 december - film kväll med bästa.

Ah nu är jag alltså hemma från oskar, jag hatar att vara hemma för min familj är cp störda ikväll, skit på dom. Men dagen har iallafall varit bra tills nu. Först så fixade jag mej och klädde på mej, sen kom Oskar och Oliver, då sminkade jag mej lite mer, tills klockan blev typ kvart i två, då gick vi till bussen. På bussen satt Malin och väntade på oss och sen åkte vi iväg till stan - otten. När vi var framme så visade det sig att det var as dyrt där men ändå, det var jätte bra banor och gulligt ställe så vi spelade ändå. Killarna mot Tjejerna, gissa vilka som vann? Efter bowling så gick vid till Mcdonalds, tjocka som vi är, käkade där och pratade lite. Hohoho, sen köpte vi godis på ''sånt och gott'' haha, vi skulle ha massor till våran filmkväll. Aja när vi väl hade handlat godiset och var klara och så åkte vi hem med bussen till Oskar, där började vi fixa lite och letade efter en film som var bra. Vi hittade en jätte bra men anorlunda film, jag tror den hette: '' Met Dave'' handlade om en robot som var programerad av massa små folk, dom var jätte söta! Sen så blev allt jätte konstigt och allt sluta jobbigt. Men nu ska jag typ tröst äta lite, mamma-dum har köpt hem ostbågar som jag ska lägga vantarna på. Kisses, §

.

20 december - bowling med bästa

Godmorgon, denna morgon var faktiskt ljus, fantastiskt ju. Men min natt var inte specielt ljus, jag drömde massa mardrömmar. Ucsh för dom, jag drömde att det var någon i mitt rum, herregud jag fick panik. Men nu har jag faktiskt jätte bråttom. Malin, Oskar och Oliver ska komma hit vid halv två och så ska vi till otten och köra bowling. Killarna mot tjejerna! Det kommer bli fett bäst, jag älskar bowling hahahha. Men nu måste jag springa iväg och fixa mej. Vi hörs ikväll då jag skriver om min dag. Goodmorning kisses, §

19 december - Kväll, morfar fyller år.

Okej, nu är jag jätte trött och ska bara sammanfatta dagen lite kort eller långt eller vad jag orkar. Första var det ju sån här skolavslutning med skolan, massa sjöng och dansa och så. Efter föreställningen så byte jag paket med massa söta tjejer också. Jag fick en sån här ögobryns trimmer av mattsson då, tack mattsson ! :D Sen bussen hem till lindö, (som ännu inte fått någon snö över sig, oooh) med min Oskar, vi firade att det var slut på skolan ett tag nu och så pratade vi väldigt mycket också, skönt. Men sen skulle människan ut med kompisar och jag skulle iväg till landet och fira min morfar, det blev jätte lyckat. Träffade massor med kusiner, saknade dock Erika som var tvungen att åka till sin pojkvän i Örebro. Vi funderade ett tag på att strycka henne från ''familje listan'' men sen bestämdes det att hon fick stanna kvar. Resten av kvällen såg kusin victor, kusin johan, syster emma och jag på Göta Kanal 2 - kanal kampen. Haha gud den är faktiskt jätte rolig, specielt med sånt underhållande sällskapt som jag hade också. Men nu ska jag tvätta av mej och krypa i sängs!  Goodnight kisses, §

19 december - Mörk morgon, 07.12

God december morgon! Idag är det sista dagen i skolan, gud så skönt men kommer sakna dom flesta. Alla har sovmorgon till klockan nio, förutom dom som ska uppträda på julavslutningen. Vi slutar halv elva tror jag, och efter skolan blir det att åka hem med Oskar, mysigt mysigt. Sen, hem till min söta morfar som fyller år idag, Grattis morfar! Och sedan är det bara att njuta av att man är ledig varje dag två veckor framåt. Inte så dumt, men herregud vad ska man göra? Det är ju ganska kallt att vara ute och ganska dyrt att drälla runt på stan varje dag, så det blir kanske ett ''hemma mys lov'' ? Fast det låter bra det också :)  Ah, men nu ska jag gå och sminka mej lite och fixa mitt ruffsiga, lockiga hår.  Goodmorning kisses, §
                  
                          Bästavän [v]                                                                          
.
 
                             Bästavän [v]
.

18 december - klockan 15.46 med matilda

Hallå igen! Nu har söta Matilda äntligen kommit och vi sitter och kollar på ''project runway''  där dom gör kläningar av godis&godispapper. Haha dom är jätte gulliga, i massor med roliga färger.  Och snart så börjar top model också, det gillar jag och Matilda! Hahaha! Men nu har vi käkat mat och snart ska vi dra till bowling hallen och köra lite bowling. Bilderna från idag kommer under inlägget. Kisses, §

.  Matilda&Hanna förfan :D

. Korv -.-'

. Makaroner -.-'

. Mat -.-'

. Ketchup ! HAHAHAH !

- Matilda är söt ! :D


18 december - Torsdag's talanger

Jaha, då var det alltså torsdag igen. Upp och hoppa , fixa mej lite och sen till skolan. Jag var jätte sen, började åtta och klockan var tio i då pappa och jag åkte från huset, men vi klarade det! Pappa åkte som en jävla galning och körde om massor med bilar, så jag kom i tid , härligt pappa! Sen i skolan var det bara svenska och so. Vi fick se på ''zozo'' hela so:n , ganska så bra alltså. Sen var det talangjakten såklart, först var det Danny han dansade och sjöng som en galning, sen var det fotboll, beat box, dans, rapp och mycket mer! Amanda Lp vann, hon dansde. Hon dansar väldigt bra! Sen hem och sitta vid datan ett tag, och snart kommer söta Matilda. Då ska vi laga mat och skratta. Som vi alltid gör, haha den människan får mej alltid att skratta. Men nu ska jag dra mej. Vi hörs väl ikväll, hoppas på att fått tillbaks min data då. Kisses, §


17 december - Ondag, bonde söker fru!

Då var det äntligen onsdag! Och det betyder Oskar och ''bonde söker fru'' Jag och Oskar gjorde tacos och myste framför tv:n, busa runt lite. Mycket skratt och skrik kan jag lova! Men nu är klockan kvart i nio och jag ser på bonde söker fru. Nu har alltså Magnus valt Emma, Hanna valde Elias och Per valde Åsa. Nu åter står bara Peter's val. Jag gissar på att det tyvär blir Wille. Haha men alltså han är faktiskt alldeles för gay. Men ändå lite gulligt. Nu måste jag glo på tv:n en stund, Peter ska välja nu.
 
Och jag hade rätt! Det blev alltså Peter ''hjärta'' Wille. Men guud vad söta dom var när dom kramades. Jättejätte gulliga. Sen började dom hålla hand och kolla på varandra lite gulligt sådär. Sen när man trodde att man inte skulle få se det så hände det! Wille började gråta, och mitt uppe i gråten så sa han: '' Aso nu gråter jag inte för att jag är ledsen, jag är ju jätte glad! '' Hahaha. Föresten, är det någon som vet när nästa avsnitt är? Men nu ska jag nog logga ur datan, fixa mej lite och sen mysa med mej själv.  Goodnight kisses, §

16 december - Tetetetisdag :)

Omg idag är det tisdag juu. Dagen började med att jag vaknade för sent med en konstig dröm i huvudet, den handlade om malin, mej, en tjockis och en buss. Den var mycket intressant vill jag lova. Sen iväg till busshållplatsen där jag träffade gulliga Oskar, vi skulle nämligen åka buss tillsammans denna mörka morgon, haha. Men i skolan var det tråkigt som det brukar, förutom hälsan som var lite rolig sådär. Vi fick sluta en timme tidigare och allt. Sen hem med oskar och malin, mycket mysigt var det. Ursäkta mej för mina sena blogg inlägg men Hanna har varit lite olydig förstår ni, så hennes föräldrar har tagit hennes data, så nu sitter jag och bloggar på pappas data i smyg. Så det blir inte ett över långt inlägg, tyvär. Vi kanske hörs senare ikväll !  Kisses, §


15 december - Dag med bruuudzen (h)

Godkväll i tomteluvan. Hemma i mitt lilla hus i lindö luktar det knäck förstår ni. Mmm. Hela familjen bakar som ni säkert redan förstått knäck. Gott, gott. Men nu ska jag passa på att berätta lite om dagen. Vaknade vid klockan åtta, alldeles för sent men so what det är ju måndag, sovmorgon! Men det blev ändå lite stress, fick skynda mej att slänga ihop lite kläder och sminka mej, jag älskar min underbara mascara. Den är klockren och fransarna blir långa och svarta, verkligen jätte bra. ( Bild på macaran finns längst ner på inlägget) Sen blev det en snabb frukost och bilen till skolan. Tyvär kom jag tidigare än väntat så fick sitta och vänta sisådär en kvart innan Linnéa den lilla ängeln kom. Dagen började med svenska och slutade med hälsa. På hälsan skulle vi visa upp våra fantstiska dans, jag var ironisk. Haha nej men den var ganska så dålig, det var nämligen bara Ellen som dansade. Jag hade inte hunnit lära in dansen än, så jag låg på marken och rörde lite på rumpan, och viftade på benen i luften. (Jag tror att alla tyckte at jag var bäst, hahahah) Och kära Amanda stod och blev röd i ansiktet och fnittrade, hihi lilla Amanda. Sen efter hälsan åkte jag buss hem tillsammans med Matilda och Ellen, för idag var den en riktig tjej dag med massa söta tjejer. Matilda, Ellen och Malin. Vi hade jätte mysigt framför tv:n, samtidigt som vi mobbade stackars omedvetna killar på sms. Vi nämner inga namn, men killarna vet mycket väl själva vilka dom är. Och dom ska ge fan i min bästa vännina, hihi. Annars tänker jag ta deras ballar och dra dom i kruset. För det förtjänar dom. Tro inte att jag är elak, jag är egentligen världens snällaste. Hihihihihihihi. Glömde nästan, jag var med min älskling ett tag efter, han kom hem till mej ett tag och spred lite glädje, hihi min lilla sötnos är han. Men nu ska jag nog gå och fortsätta med den där kladiga, och godluktande knäcken . Kisses, §

xdLila och allt, jag gillar den stort!

14 december - Funderingar.

Jag ligger nu här i december mörkret och funderar på massa olika saker. Jag funderar och funderar men kommer väldigt sällan fram till något vettigt svar eller vettig andledning till olika saker. Ganska så frustrerande. Men jag har iallafall kommit fram till att December är en underbart mysig månad, så har jag inte tänkt förut men nu känner jag att det finns så mycket mysigt att göra under December månad. Man bakar, pysslar , pyntar och kanske busar i snön och bara har det kul. Självklart finns det nackdelar med December, och självklart ska jag rabbla upp dom med. Jo allt blir oftast så sliskigt och blött på marken när snön vägrar att ligga kvar på gatorna. Och man måste städa väldigt mycket såhär års. Speciellt om man heter Hanna Rosen och har en mamma som har bestämt sig för att hela släkten ska fira jul hemma hos oss och allt måste vara perfekt. Då är det mycket städ och plock. Sedan är det ju väldigt stressigt att man ska handla julklappar åt alla också, även fast det är det bästa jag vet blir det ju lite jobbigt när man inte hittar den perfeka julklappen, man dräller runt på stan utan att hitta något som passar. Det kan jag iallafall blir väldigt trött på. Ikväll ska föresten familjen Rosen pynta granen som pappi köpt idag, det ska bli mysigt. Det är oftast roligt, ibland blir det lite tjafs om vad som ska hänga i granen. Mamma och min syster Emma ser gärna att det är stilfullt och gärna silver, mycker vit och sliver. Medans jag och pappa gärna har rött och grönt och massa varma julfärger. Vi får se hur det blir det här året, jag har för mej att förra året vann jag och pappa. Men nu ska jag prata om lite annat. Idag är det ju söndag, det betyder att imorron är det måndag vilket i sin tur betyder skola. Men månadagar brukar vara en helt okej dag ändå. Sovmorgon till nio och slutar klockan tre med hälsa. Alltså helt okej. Men nu fick jag lite panik, måste nog gå och ta en dusch.  Kisses, §

. Är inte bebisar otroligt söta?

14 december - Grå söndag morgon.

Godmorgon i det grå. Imorse vaknade jag klockan halv nio, blir så trött på att när man väl har ite sovmorgon vaknar men hemskt tidigt ändå. Så jag försökte somna om vilket inte gick så jätte bra, jag satte på en film istället. Sunes jul förstår ni. Hihihi, den är jätte rolig. Sen gick jag upp och fixade mej och så. Idag vet jag inte vad ja ska göra, får se vad jag kan hitta på. Men nu ska jag gå och fixa mej. Goodmorning kisses, §


13 december - Myskväll.

Mysmysmys, massor med mys. Dagen blev en riktig mysdag med Oskar och Emma. Först på morgonen så vann mitt samvete över min lathet och jag hängde med och kollade på dom små luciorn. Dom var faktiskt söta och sjöng otroliiigt bra. Hihihi. Sen hem och fixa mej lite och sen kom oskar hit och vi myste lite och kollade lite på tv med Emma. Mor och far var närmligen på stan och fixade julklappar åt oss. Hoppas jag! Sen åkte sötnosen hem och blev firad av sin farmor, han fyller år snart (a). Men sen så skulle vi ses igen lite senare på kvällen, så han mötte mej vid dagiset och så skjutsade han hem mej på hans styre. Hemma hos honom fikade vi med lussebullar som Ninni hade bakat. Gott, gott. Kollade lite på Bonde söker fru maratont. Följde det nästan hela dagen. Nooo life liksom. Men man fick alltså se alla avsnitt som har varit den här säsongen från klockan kvart över tolv på dagen till klockan tio på kvällen. Hahahahaha. Men dagen har iallfall varit underbar, jag har fan inte skrattat så mycket på väldigt länge. Oskar har sjuk humor och är sjukt rolig. Han får mej att skratta hela tiden, hihi han är min sötnos. Men nu ska jag se en film som går på canal + ,  Goodnight kisses, §

13 december - Lördag, glad lucia !

Godmorgon och glad lucia till alla. Idag är det alltså lucia morgon, mamma och pappa vill att jag ska följa med och kolla när mina små kusiner ska gå lucia tåg, men jag är därimot inte över intresserad av det. Ligger hellre och myser med datan än att gå upp och fixa mej för att kolla på små lucior. Gud var jag är elak.  Men gårdagen tillbringdes med Oskar ett tag och sedan till morbror som fyllde år. Där träffade man kusin Viktor och kusin Ella. Ella är helt galen, och stark som jag vet inte vad. Även fast hon bara är 6 år så älskar hon att slåss och brottas. Okej om hon brottas och slåss med Viktor, men när hon ger sig på mej är det inte lika kul.  Jag har säkert blåmärken på magen nu, om man kan ha det? Hon gillade nämligen mest att ta sats och hoppa rakt på min mage. Ajajaj. I det här inlägget kan jag passa på att skriva lite om Torsdagen, då gick jag på stan med sötnosarna Matilda och Malin. Vi skulle handla julklappar och fika och mysa lite. Jag och Malin är sjukt lika, för när vi gick förbi bion så blev vi sugna på att se bio, såklart. Fast vi försökte tvinga oss själva att bara fortsätta gå till busshåll platsen, forstätta, fortsätta. Så vi försökte gå framåt så gott det gick. Men vi gick bara långsamare och långsamare. Och till sist stannade vi helt. Vi stod tysta ett tag tills Malin sa: Bio? Och så sprang vi till biljett kassan och köpte biljetter till: Vi hade iallafall tur med vädret, igen! Sen träffade vi Matilda igen, och så bestämde vi att hon också skulle se den med oss. Den var jätte bra och jätte roliga såklart. Värd att se. Nu ska jag nog ta mej upp.  Kisses, §

.Gösta och Gun Backlund. Något äldre.


Testet snott av; stinafr.blogg.se :)

Lista

10 favoriter
Färg:
limegrön
Mat: kyckling
Band/artist: Sum 41
Film: A walk to remember
Bok: finns mycket
Sport: fotboll.
Årstid: sommar.
Veckodag: Lördagar & onsdagar
Glassmak: hallon
Tid på dygnet: Kväll 19-22 typ

9 för tillfället:
Humör: trött&sur

Smak: choklad
Kläder: Jeans och en svart tröja.
Bakgrund: min vägg ?
Nagellack: rosa med vita streck
Tid: 21.44
Omgivning: mitt rum
Irritationsobjekt: ögonlocken som håller på och ramla ner hela tiden.

8 första:
Bästa vän: Malin och Sofia.

Screen name: ?
Husdjur: hamster, Smulan.
Piercing: öronen.
Förälskelse: oskar trorja
Musik: ah venne. ngt dåligt
Bil: Leksaksbil.
Kyss: Dagis.

7 senaste:
Cigarett: röker inte.

Mat: tacos.
Dryck: Cider
Biltur: till skolan i morse.
Kyss: Oskar,
Spelad låt: ahvenne

TV-program: idol.

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: nej.

Brutit mot lagen: haha, aa.
Blivit arresterad: noo.
Badat naken: klart , xd
Varit med på TV: áh typ på ngn ifk match när ja var liten -.-
kysst någon du inte känner: nej.

5 nej tack:
Kläder: försmå

Mat: ärtsoppa.
Musik: gammal musik
Dryck: te.
Personlighetsdrag: huh ?

4 saker:
Du gjorde igår kväll: fira morbror.

Du kan höra just nu: TV.
Du inte kan leva utan: familj,kompisar och oskar. 
Du gör när du har tråkigt: datan, tv.

3 personer:
Du kan berätta allt för: oskar.

Du tycker om: massor.
Du inte gillar: massor här oxå.

2 val:
Kaffe eller te: inget avre.

Vår eller höst: vår.

1 önskan: har ingen .


:)


Bonde söker fru :'D

Nu har ''bonde söker fru'' börjat. Vem gillar ni bäst? Jag tycker nog bäst om Peter. Hihihi.

. Hanna ? :)
,Per ? :)
. Peter ? :)
:) Magnus? :)


10 december - 2 veckor kvar.

Hejsanhejsa. Ovanligt sent blogg inlägg idag men det får jag leva med. Eller det får väl kom som läser bloggen leva med. haha. Fast jag tror nog att dom klarar sig. Jaha, så här så dagen ut på ett ungefär,  började med svenska och slutade med badhus. Badhus tillbringades med Linnéa och Matilda, och herregud så roligt vi hade! Vi gick in till det vanliga omklädnings rummet (trodde vi) men när vi kom in verkade allt jätte tomt och jätte kontsigt, stöktigt och det stod massa saker överallt. Men vi tänkte dock inte så mycket på det så vi byte bara om och skyndade oss ut och badade och så. Stackars mitt smink, bara rann och rann. Jobbigt. Men sen när vi skulle byta om igen för lektionen var slut, så gick vi in och skrattade massor och pratade högt om väldigt konstiga saker. Då märker vi att det står en kille och typ målar golvet eller vad han gjorde. Han kollade på oss jätte konstigt och sa att det här omklädnings -rummet inte var öppet, men att vi fick ju självklart gå och byta om lite snabbt. Så vi gick iväg ditt vi hade våra saker och skrattade ganska så mycket. Och rätt vad det är skriker Matilda: FAN VAD DET LUKTAR GUBBE HÄR INNE! Omg, jag höll på att dö av skratt. Och den där gubben hörde ju såklart allt. Bara för att göra allt ännu intressantare börjde vi prata hemskt högt och sex. Och då hörde man lite skrockande ibland. Hihihi. Sen skyndade vi oss ut, för vi hörde nämligen att det hade kommit ännu fler gubbar. Usch det var säker 5 stycken till där inne nu så vi skrek: HJÄLP GUBBSJUKAN! och sprang ut. Efter skolan var jag med Oskar ett tag, och sen sitta framför datan och se på film, ''Getting Played'' hette den och den var faktiskt bra. Handlade om tre tjejer som skulle förföra en kille. Hihihi. Nu börjar bonde söker fru snart så bäst jag drar mej.  Kisses, §


.


9 december - tisdagkväll.

Oh, äntligen kväll. Jag  har bara legat hemma hela dagen och väntat på att kvällen ska komma. Och nu är den här. Hurra! Ikväll kommer mamma och Emma hem. Så jag och pappa var tvungna att sörja med god mat att snart skulle mupparna komma hem, slut på lugnet. Så vi åt oxfilé och pomme. Ucsh, det är nästan för gott. Sen sitta framför tv:n med datan i knät. Just nu spelar Chelsea, palla dom. Liverpool ska det vara. Men iallfall så chattar jag med malinsötnos, och hon är knäpp som vanligt. Hon tror att jag är ett får, fast jag är en snigel. Herregud. Nu spammar Sofia att Malin är en mupp. Det måste vara något fel på henne ikväll alltså. Men dagen har typ bestått av att sitta vid min lilla data. Och framför min stora tv. Hahaha. Nej men det har faktiskt varit helt okej skönt. Och behövligt. Men nu ser jag fram imot skolan imorgon, har varit ganska så osocial idag och det tycker jag inte alls om. Inte alls. Men imorgon är det min och Oskar's dag. Vi är varje onsdag. Det är en tradition som inte får brytas under vilka som hellst konsekvenser. Och på torsdag ska jag julhandla med Malin! Men nu ska ja resa på rumpan och hämta något att dricka och sen fortsätta kolla på den ''spännande'' matchen.  Goodnight kisses, §


. Så här söt är jag när jag är sjuk. haha.

9 december - Tisdags morgon

Godmorgon alla nyvakna. Vaknade vid åtta av att jag hade en sån frukansvärd huvudvärk. Så jag stannade hemma från skolan idag på grun av den. Förhoppningsvid missar jag nog inget specielt i skolan. Tisdagar brukar oftast vara en ganska lugn dag. Men jag missar hälsan, men jag litar på att mina sötnosar hittar på en riktigt bra dans. Och att jag förhoppningsvis lär mej den också. Det är nog svårast. Har inga vidare dans talanger, jag har faktiskt aldrig dansat i hela mitt liv. Jo, jag gick på balett till jag var 5 år. Jag kan bara tänka mej hur jag såg ut i en sån här rosa balett träkt och rosa balett skor. Ucsh, vad jag känner mej trött och hängig. Men huvudvärken har iallafall släppt lite efter jag tagit en ipren. Skönt. Men nu ska ja försöka släpa mej upp och äta lite frukost. Goodmorning Kisses, §

8 december - samanfattning om dagen.

Slut på helgen, välkommnar en ny vecka. Det började med att pappa väcker mej klockan åtta, som tur vad börjar jag klockan nio på måndagar så jag hann som tur vad ändå i tid. Där i mot hann jag inte med någon frukost, så jag gick och var tjurig nästan hela dagen. Ah, det var bara massa tråkiga lektioner idag, förutom hälsan. Där jag dansar med sjukt roliga människor. Vi säger typ hela tiden: men nu måste vi faktiskt komma på en dans seriöst. Och sen börjar typ alla skratta och ligga på golvet och springa runt. Hahaha. Men sen efter skolan åkte jag buss hem, gick tillsammans en bit med Emma, och sen kom Oskar. Massa mysigt blev det, sen blev det ganska bråttom eftersom jag hade bestämt med Sofia och Ellen att dom skulle komma till mej vid halv sex. Malin spelade match i  Eneby bolltält så jag, Ellen, Jessica, Mattsson och Sofia åkte för att kolla på den. Dom vann mot Eneby med 6-3 och superstjärnan Malin gjorde 2 mål, heja Malin! Sen efter matchen stannade vi ett tag och pratade och försökte ha ner Jessica på marken, men det var omöjligt. Hihihi. Men vid typ halv åtta tiden åkte alla hem, och jag hem till ett hus med en pappa som håller på förfullt att fixa i köket. Vi gör om lite i köket. Jag vet inte riktigt vad som hände igår, kommer bara ihåg att jag la mej vi halv elva, sen måste jag väl bara ha somnat till. Konstigt. Kisses, §


7 december - Söndag eftermiddag.

Shululu alla glada. Klockan är ungefär tjugo över fyra och jag sitter med pappa och kollar på Milan-Catania, det händer sjukt mycket och komentatorerna är helt upphetsade och nästan skriker ut orden, det tycker jag är lite roligt. Man kan nog säga att Milan har övertaget, dom har fått hur många stolpskott som hellst och offsider, och massa missar. Igår hade jag som sagt mys kväll med Oskar och när han åkt hem så ringde han mej dirket när han kommit hem, vi snackade i telefon till typ tre på natten. Så nu är jag jätte trött. Men juste, kanske ska berätta lite om dagen. Iallafall kom Oskar hit som bestämt på morgonen och så hittade vi en jätte gammal serie, ''sunes jul'' alla avsnitten. Fyfan, jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Absolut värd att se! Sen gjorde vi tacos, fast Oskar skulle hem och äta. Han skulle typ på träning som alltid. Tråkiigt, tråkiigt. Längst ner av blogg inlägget hittar ni lite bilder på mej och oskar från data camen. Hihi, dom är jätte söta tycker jag. Föresten, min mamma och syster är i London och shoppar och grejer, så jag är ensam med pappa hela helgen och måndag, tisdag. Jippi. Då blir det massa god mat och lååånga, seeeena kvällar framför tv:n. Jag och pappa har ungefär samma intressen. haha. Jag håller på att fundera på en grej, jag vet inte om jag ska skaffa en sån här '' dagens outfit'' . Det verkar ju lite roligt att liksom visa vad man hade på sig idag och hur man var sminkad och hur håret såg ut. Men jag är ju som himla lat så jag vet ju inte om jag orkar lägga upp varje dag,  men det kanske man inte behöver heller. Ikväll blir det en lugn kväll, ska nog städa rummet lite också.  Lot's of kisses, §


.   :)

.   .


7 december - Söndag morgon.

Godmorgon i vinter rusket. Nu har jag precis stigit upp och gjort mej iordning till fotbolls träningen som börjar halv 9. Det blev sent igår, somna omkring klockan 3. Så gissa om jag är trött nu, jag vill bara krypa ner under mitt varma täcke och försöka somna om eller kolla på alla ljus som lyser lite här och var. Fast det skulle nog inte skada med lite träning för min del, har missat ungefär två stycken styrke pass på två veckor. Inte bra, så för min egen del vore det nog bäst att bara palla sig iväg till dom otroligt jobbiga söndamorgons träningarna. Jag är faktiskt lite less på att det ännu inte kommit någon snö till norrköping, det var kanske två veckor sen det kom lite snö, men det försvann lika fort som den kom. Tråkigt. Även fast jag inte är sådär jätte förtjust i snö och vinter, men ändå. Jag får panik om det inte är någon snö på julafton. Jag är galen, men jag hade faktiskt tänkt att ändra design på min blogg IGEN. Jag blir så lätt trött på den, men nu har jag iallafall bestämt mej för att göra en fin, och jag ska vara mycket noga så jag slipper tröttna på den allt för fort. hihihi. Vore kul med lite tips till hur den kan se ut, färger och sånt mennar jag. Men nu är klockan fem över åtta, och Julia kommer och hämtar mej tio över. Bäst jag går och fixar det sista. Bloggar om dagen lite senare.  Goodmorning kisses, §

.


6 december - Lördag!

Hej mysiga underbart härliga lördag. Jag vaknade typ vid halv 10, då satte jag på datan och gjorde massa intressanta saker. Eller inte. Gick typ in på bilddagboken och chatta med massa morgonpigga människor. Sen vid halv elva ringde Oskar mej, han hade typ tränat hela morgonen och nu hade han alltså kommit hem, och undra om vi kunde ses. Sen kom han till mej vid 12 och vi pratade lite först och sen gick vi ut till köket och fixade lite nudlar. hihihi. Sen gjorde vi inte ett skit typ,  vi bara låg på en madrass hela dagen och typ skrattade sönder oss och pratade sönder varandra och busade massor. Jätte mysig dag, ni vet en sån här ''mjukisbyxor och film'' dag. Såna dagar behövs verkligen ibland kan jag lova er. Jag är jätte glad, för igår när jag skulle kolla på min statistik så stod det att 113 personer hade besökt min blogg. Då blev jag lite glad sådär :) . Men nu är jag över trött, klockan är snart tolv så ska nog krympa ner till sängs. Tidig fotbollsträning imorgon så måste ju vara lite pigg iallfall. Och imorgon får jag träffa Sofia och Malin också. Äntligen.  Goodnight kisses, §

5 december - ffredag !

Hejhej fantastiska fredag! Vaknade imorse med mojje brevid mej,  typ vid halv 7 tiden. Då gick vi upp och sminka oss och fixade håret. Sen skjutsade mamma mej&mojje till skolan där jag hade SO. Sen idrott och engelska, efter det bussen direkt till himmelstalunds hallen. Där var det basketmatcher med djäkneparkskolan's lag, dom var dö bra. Vann alla matcher så nu är dom vidare! Sen kom oskar's pappa och hämta oss där och skjutsa hem oss till oskar, där vi typ myste lite och kolla på film. hahaha massa med skratt xd. Typ vid fyra var han tvungen att åka till robin, för han skulle sova där ikväll, så då skjutsade ninni hem mej. När jag kom hem så typ käkade jag med mamma&emma, och nu kolla jag på tv med mupparna också. Idol. HEJA KEVIN ! <3   Kisses, §


.


4 december - Torsdag

Hej otroligt jobbiga torsdag! Idag gick  jag upp vid 6, och typ fixade mej och åt frukost. Sen skola, började med svenska och slutade med hm, jag kommer faktiskt inte ihåg vad dagen slutade med.  hahaha. Men sen efter skolan tog jag bussen hem med oskar, vi gjorde massa nudlar och gick till socker bagaren och köpte fika. Sen myste vi bara framför tv:n och en brasa. Jätte mycket mysigt. Sen drog han hem vid typ 6. Då kom Joanna hit, vi gick ner till pizzerian och typ åt pizza och pratade och så. Sen drog vi till travbane kiosken och köpte massa godis, tjocka som vi är. hahaha. När vi kom hem så kom vi på att hon kunde sova här inatt, och så blev det. Sen hände det inte så mycket mer. Vi typ pratade mest och var inne på datan och så. Kisses §

3 december, pepparkaks onsdag !

Pepparkaks onsdag med underbara personer!  Idag vaknade jag alldeles försent och gick upp alldeles försent. Men fick skjuts av pappa till skolan så kom ändå i tid till första lektionen som var sjukt tråkig, bild och hantverk. Så jag var ute mest eller typ i korridoren och träffa veronica och vilma. Sen drog jag tillbaks ditt och fixa typ ett dock ansikte.  Sen vare typ block med emanuel, dagen gick fett snabbt efter blocket och helt plötsligt stod jag vi busshåll platsen med massa killar i vår klass och skulle åka hem, ääntligen.  När jag kommit hem gick jag och oskar hem till mej och bakade pepparkakor ;D sen kom joanna hit och hjälpte oss lita granna , det blev jätte fina pepparkakor, saknade bara alla grisar. Fast en gris var iallafall där, oskar. hahaha! Typ vid fyra drog mojje, hon skulle typ färga håret brunare och hämta sitt löshår. Så jag och Oskar typ fortsatte äta pepparkakorna och lute nudlar till xd. Sen skulle tråkmånsen på träning. Så stackars mej hade inget och göra så jag börja städa och fixa i mitt rum, det blev faktiskt ganska bra, jag är iallafall väldigt nöjd. Nu är klockan strax efter nio och jag har precis sett klart på ''bonde söker fru''  haha,  jag älskar bögarna xd. Och nu så börjar ''oskyldigt dömd'' späänande, ;D . Bloggar imorron, höhö.
Goodnight kisses, §

.

2 december - Kväll

Hejsanhejsan, idag var det hemstudie dag så vi slutatde klockan 11, sjukt skönt aso. Efter skolan, hem till mej och pluggade lite med Oskar innan han åkte hem till sig. Då fortsatte jag plugga och kolla lite på tv. Sen ringde Oskar efter ett tag och ville att jag skulle komma till honom innan min träning, så jag fixade mej och byte om till fotbollskläder och cyklade iväg till Oskar, sen vare träning vid kvart i 5. träningen gick piss dåligt och var också piss tråkig, hata hata hata. Men nu klev jag precis ut från duschen och sitter med en mysig morgonrock och bloggar. Mycket bättre än att träna om ni frågar mej. Men alla är lite tråkiga och osociala på msn, människor snälla bli sociala jag har jätte tråkigt! Men jag har iallafall något att se fram emot, det är onsdag imorgon! Onsdagar är min favoritdag, vi har jätte bra lektioner och skoldagen går ovanligt snabbt och det är min och Oskar dag också. Vi är på varje onsdag, och imorgon tror jag att vi ska baka pepparkakor, gud va mysigt det ska bli. Nej nu är det nog dags att stänga av datan och ta tag i lite saker inför morgonen så jag inte är allt för stressad imorgon. Men konstigt nog är mornarna mycket mindre stressade såhär års, härligt med jul.  Kisses, §

2 december

Tisdag, nu är klockan typ halv 8 och jag bloggar och äter frukost vid tv:n. Blir inget smink idag (a). Snart ska jag te skolan, börjar klockan åtta idag med bild, ucsh usch. Men som tur vad skjutsar mamma mej till skolan idag, så jag kommer förhoppnings vid i tid till Elena's lektion ;) . Idag är det plugga som gäller föresten. Och senare ikväll träning, utomhus på grusplan, svin kallt förfan.  Ojoj, nu blev klockan mycket måste rusa! Goodmorning kisses, §

.

1 December.

Hej människor ! Äntligen, får jag bara slå mej ner i soffan hämta min laptop och bara sitta och blogga. Gud så skönt. Innan ikväll tog jag och Emma lite bilder i hennes cam på datan, bilderna kommer under inlägget (a). Iallafall ska jag berätta om dagen. Jag började nio idag, så det blev sovmorgon för mej. Sen buss till skolan där jag först träffade Linnéa och sen kom Sofia. ( alla andra tjejer har dans på morgonen förstår ni ) Sen hade vi block,  läste typ ut en bok, kort kjol hette den. Usch den var hemsk, hadlade typ om en tjej som blev våldtagen av hennes två killkompisar på en efterfest, hon anmäler det till polisen men killarna nekar och det blir massa rättegångar. Blä på den boken. Sen bara flög dagen förbi i full fart, kommer nästan inte ihåg något om vad vi prata om i skolan .__. Synd, eftersom vi har No förhör snart. Ikväll ska jag inte göra så mycket, typ bara blogga, äta, bilddagboken och sova. Jag har ett sjukt roligt liv (a) . Oh justee, jag höll på att dö av skratt på no lektionen tror jag det va, vi har omogna killar i klassen så det räcker och blir över, och det är just dom ja skratta åt. Det spelar liksom ingen roll hur många lärare eller elever som skriker att dom är omogna, då blir dom bara ännu omognar xd Killar är så otroligt gulligt omogona och söta, då mennar ja självklart inte att alla killar är omogna, men i vår klass har vi en hel del.  Nu måste jag lyssna lite på Sum 41, thihihi felåt malin men jag älskar deras låtar (a)  Kisses, §

..


RSS 2.0